Geçtiğimiz yıl Electronic Arts tarafından piyasaya sürülerek büyük beğeni toplayan Dead Space, yeni nesil oyunların nasıl olması gerektiğine dair -BioShock'tan sonra- güzide bir örnek teşkil etmiş oldu. Dead Space, son dönemlerde gitgide sayısı azalan korku - gerilim oyunları arasında kendi kulvarını yaratarak oyuncuların dikkatini çekmeyi başardı. Kalite ve derinlik hissi bakımından sağlam bir oyun deneyimi sunmayı başarırken, göreceli olarak hikaye örgüsü biraz sığ kalıyordu. İlk oyun, Isaac Clarke adlı mühendisin uzayda gönüllü olarak bir tadilat görevine katılması sonucu başına gelen olayları konu alıyordu. Isaac'in çok fonksiyonlu zırhını takıp Ishimura'nın karanlık koridorlarında Necromorph adındaki yaratıkları öldürmeye doyamayanlar için ikinci Dead Space oyunu yolda.
Alemi cihan olsan olmaz!
Isaac, tüm Necromorph'ların işini bitirip insanlığı kurtardıktan sonra, Marker adlı gizemli yapıtın aklını karıştırmasına engel olamamıştı. Bu sefer de yok ettiğini sandığı yaratıklar tekrar gün yüzüne çıkıyor ve oldukça kalabalık olan uzay üstüne saldırıya geçiyor. Aslen savaşçı olmayan ve sadece bir mühendis olan Isaac'e de zırhını takınıp daha evvel haşır neşir olduğu yaratıklarla mücadeleye girişmekten başka çare kalmıyor. Dead Space 2'de özellikle korku öğeleri üzerine daha bir titizlikle yoğunlaştıklarını açıklayan yapımcılar, ilk oyundaki korkutucu atmosferi geliştirerek oyuncuların boş anını yakalamaya dayalı yeni korkutma taktikleri üzerinde çalıştıklarını açıkladılar.
İlk oyunun yapımcısı Redwood Shore, şimdilerde adını değiştirerek Visceral Games adını aldı; fakat yapım ekibinin aynı ekipten oluşması, Dead Space 2'nin oyun felsefesi ve sunum kalitesinde eksiklik olmayacağı yönünde iyi bir işaret. Dead Space'in baş üreticisi Steve Papoutsis, ikinci oyunda Isaac'in daha güçlü silahlarla donatılacağını, lakin aşırı güç kullanarak korku öğelerini baltalamak istemediklerini açıkladı. İnsanları korkutmak zor olduğu gibi, bıçak sırtı bir durum da söz konusu. Dead Space, konsept olarak Resident Evil tarzından farklı bir oyun. Silent Hill'ın ilk oyunlarıysa daha çok psikolojik gerilime dayanan oyunlar. Dead Space nispeten daha çok aksiyon barındırıyor.
Buna rağmen Steve Papoutsis, “İster inanın, ister inanmayın, oyuncuların ilk Dead Space'i oynarken korktuklarını keşfettik.” şeklinde bir açıklama yaptı. Bu başarı çizgisini devam ettirmek için ikinci oyunda da yine oyuncular boş anlarında yaratıklar tarafından saldırıya uğrayacak. Fakat ilk oyunda biraz korku tüneli benzeri bir sistem olduğunu ve yaratıkların kapı arkasında veya etrafta sizin gelmeniz için beklediklerini itiraf eden yapımcılar, Dead Space 2'de yaratıkların daha kolektif düşünebilme kabiliyeti olduklarını belirtti.
Misal olarak, Stalker adını verdikleri bir yaratık, sesler çıkararak Isaac'in dikkatini kendi üzerine çekerken çok hızlı hareket eden başka bir yaratık da arkadan dolaşarak Isaac'e saldıracak. Vurması güç olan, daha zeki ve daha koordineli hareket eden yeni çevik yaratıklar Dead Space 2'de Isaac'in başına musallat olacak. Buna rağmen mermi sayısındaki kısıtlamalar, gerilimi dengelemek adına ilk oyundaki gibi kalacakmış. Kuşkusuz ilk oyundaki en kullanışlı silahlardan biri “Plasma Cutter” adındaki silahtı. Yaratıkların kol ve bacaklarını yatay veya dikey olarak gövdesinden ayırmamıza yarayan bu silah ikinci oyunda da olacak. Dead Space 2'deki geliştirilmiş yaratıklar için de Isaac'e “Javelin” şeklinde adlandırılan yeni bir silah veriliyor. Yine yaratıkların uzuvlarını gövdesinden ayırmaya yarayan Javelin silahıyla düşmanları duvara mıhlamak da mümkün olacak. Şimdiden kulağa çok heyecan verici geliyor, öyle değil mi?
Dead Space 2'nin daha derin detaylarına girecek olursak, konu itibariyle ikinci oyun, “Sprawl” adındaki yüksek popülasyonlu bir uzay üssünde geçiyor. Zaman olarak ilk oyunun kaldığı yerden üç yıl sonrası konu alınmış. Ishimura'daki enfeksiyon, Sprawl'daki uzay üssüne yayılınca Isaac de bu sefer hükümet destekli olarak daha bilinçli ve daha güçlü bir şekilde Necromorph'lara karşı kontrolü eline alıyor. Bu nedenle Dead Spaace 2'de Isaac karşımıza daha güçlü ve ayakları yere daha sağlam basar şekilde çıkacak. Tabii ki “zero gravity” alanlarında değil! İlk oyunu oynayanlar hatırlayacaktır, “Zero G” adında yerçekimsiz alanlarda Isaac, uçarak bir yüzeyden diğer yüzeye geçebiliyordu. Dead Space 2'de yenilik olarak bu yerçekimsiz bölümlerde Isaac havada uçarken hareket edebilecek, hatta yaratıklarla dövüşebilecek. Kulağa muazzam gelen bu yenilik sayesinde ilk oyunda eksikliğini çektiğimiz “havada süzülürken dövüşme” yeteneğine de sahip olabileceğiz. Bir başka yenilik olarak ikinci oyunda artık Isaac'in kendi ses tonu olacak ve konuşabilecek. İlk oyunda hatırlarsanız, Isaac hiç konuşmayan ve sadece verilen emirleri yerine getiren bir karakterdi. İkinci oyunla birlikte kendi sesine kavuşan Isaac, daha bir kişilik sahibi olarak karşımıza çıkacak.
Beyaz gülün gölgesi bile siyahtır...
Görsel açıdan ilk Dead Space'in oyun motorunu kullanacak olan ikinci oyunda, biraz daha cilalı grafikler görmek mümkün olacak. Şu aşamada ilk oyundan çok da farklı görünmeyen Dead Space 2'de Isaac'in yeni zırhı, yeni silahları ve yeni düşmanları dikkat çekiyor.
Alemi cihan olsan olmaz!
Isaac, tüm Necromorph'ların işini bitirip insanlığı kurtardıktan sonra, Marker adlı gizemli yapıtın aklını karıştırmasına engel olamamıştı. Bu sefer de yok ettiğini sandığı yaratıklar tekrar gün yüzüne çıkıyor ve oldukça kalabalık olan uzay üstüne saldırıya geçiyor. Aslen savaşçı olmayan ve sadece bir mühendis olan Isaac'e de zırhını takınıp daha evvel haşır neşir olduğu yaratıklarla mücadeleye girişmekten başka çare kalmıyor. Dead Space 2'de özellikle korku öğeleri üzerine daha bir titizlikle yoğunlaştıklarını açıklayan yapımcılar, ilk oyundaki korkutucu atmosferi geliştirerek oyuncuların boş anını yakalamaya dayalı yeni korkutma taktikleri üzerinde çalıştıklarını açıkladılar.
İlk oyunun yapımcısı Redwood Shore, şimdilerde adını değiştirerek Visceral Games adını aldı; fakat yapım ekibinin aynı ekipten oluşması, Dead Space 2'nin oyun felsefesi ve sunum kalitesinde eksiklik olmayacağı yönünde iyi bir işaret. Dead Space'in baş üreticisi Steve Papoutsis, ikinci oyunda Isaac'in daha güçlü silahlarla donatılacağını, lakin aşırı güç kullanarak korku öğelerini baltalamak istemediklerini açıkladı. İnsanları korkutmak zor olduğu gibi, bıçak sırtı bir durum da söz konusu. Dead Space, konsept olarak Resident Evil tarzından farklı bir oyun. Silent Hill'ın ilk oyunlarıysa daha çok psikolojik gerilime dayanan oyunlar. Dead Space nispeten daha çok aksiyon barındırıyor.
Buna rağmen Steve Papoutsis, “İster inanın, ister inanmayın, oyuncuların ilk Dead Space'i oynarken korktuklarını keşfettik.” şeklinde bir açıklama yaptı. Bu başarı çizgisini devam ettirmek için ikinci oyunda da yine oyuncular boş anlarında yaratıklar tarafından saldırıya uğrayacak. Fakat ilk oyunda biraz korku tüneli benzeri bir sistem olduğunu ve yaratıkların kapı arkasında veya etrafta sizin gelmeniz için beklediklerini itiraf eden yapımcılar, Dead Space 2'de yaratıkların daha kolektif düşünebilme kabiliyeti olduklarını belirtti.
Misal olarak, Stalker adını verdikleri bir yaratık, sesler çıkararak Isaac'in dikkatini kendi üzerine çekerken çok hızlı hareket eden başka bir yaratık da arkadan dolaşarak Isaac'e saldıracak. Vurması güç olan, daha zeki ve daha koordineli hareket eden yeni çevik yaratıklar Dead Space 2'de Isaac'in başına musallat olacak. Buna rağmen mermi sayısındaki kısıtlamalar, gerilimi dengelemek adına ilk oyundaki gibi kalacakmış. Kuşkusuz ilk oyundaki en kullanışlı silahlardan biri “Plasma Cutter” adındaki silahtı. Yaratıkların kol ve bacaklarını yatay veya dikey olarak gövdesinden ayırmamıza yarayan bu silah ikinci oyunda da olacak. Dead Space 2'deki geliştirilmiş yaratıklar için de Isaac'e “Javelin” şeklinde adlandırılan yeni bir silah veriliyor. Yine yaratıkların uzuvlarını gövdesinden ayırmaya yarayan Javelin silahıyla düşmanları duvara mıhlamak da mümkün olacak. Şimdiden kulağa çok heyecan verici geliyor, öyle değil mi?
Dead Space 2'nin daha derin detaylarına girecek olursak, konu itibariyle ikinci oyun, “Sprawl” adındaki yüksek popülasyonlu bir uzay üssünde geçiyor. Zaman olarak ilk oyunun kaldığı yerden üç yıl sonrası konu alınmış. Ishimura'daki enfeksiyon, Sprawl'daki uzay üssüne yayılınca Isaac de bu sefer hükümet destekli olarak daha bilinçli ve daha güçlü bir şekilde Necromorph'lara karşı kontrolü eline alıyor. Bu nedenle Dead Spaace 2'de Isaac karşımıza daha güçlü ve ayakları yere daha sağlam basar şekilde çıkacak. Tabii ki “zero gravity” alanlarında değil! İlk oyunu oynayanlar hatırlayacaktır, “Zero G” adında yerçekimsiz alanlarda Isaac, uçarak bir yüzeyden diğer yüzeye geçebiliyordu. Dead Space 2'de yenilik olarak bu yerçekimsiz bölümlerde Isaac havada uçarken hareket edebilecek, hatta yaratıklarla dövüşebilecek. Kulağa muazzam gelen bu yenilik sayesinde ilk oyunda eksikliğini çektiğimiz “havada süzülürken dövüşme” yeteneğine de sahip olabileceğiz. Bir başka yenilik olarak ikinci oyunda artık Isaac'in kendi ses tonu olacak ve konuşabilecek. İlk oyunda hatırlarsanız, Isaac hiç konuşmayan ve sadece verilen emirleri yerine getiren bir karakterdi. İkinci oyunla birlikte kendi sesine kavuşan Isaac, daha bir kişilik sahibi olarak karşımıza çıkacak.
Beyaz gülün gölgesi bile siyahtır...
Görsel açıdan ilk Dead Space'in oyun motorunu kullanacak olan ikinci oyunda, biraz daha cilalı grafikler görmek mümkün olacak. Şu aşamada ilk oyundan çok da farklı görünmeyen Dead Space 2'de Isaac'in yeni zırhı, yeni silahları ve yeni düşmanları dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder