Web: http://www.teknoarsiv.net/

YAKINDA SİZİNLE

Blogger,Blogger Eklenti, Blogger Tema!


Gün

Saat

Dakika

Saniye

E-Bülten Aboneliği

E-Bültenimize Abone Olun Son Yazılar Mail Olarak size gelsin Yazılarımızı Kaçırmayın:

Copyright © Teknoloji Kalemim | Teknoloji Portalı | Türkçeleştirme http://teknolojikalemim.blogspot.com/

BÖTE etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
BÖTE etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24 Kasım 2012 Cumartesi

BÖTE MEZUNLARI VE SORUNLARI

BÖTE MEZUNLARININ İŞ SIKINTILARI NELER? BÖTE ÖĞRENCİLERİNİ MEZUNİYETTEN SONRA NELER BEKLİYOR?

2000’li yılların başında oldukça güzel ve çekici bir bölüm olan Böte son birkaç yılda özellikle Fatih projesi kapsamında büyük bir hızda kan kaybetmeye devam ediyor. Özellikle son yıllarda öğretmen olarak atanmakta zorluk çeken böte mezunları kendisini özel sektörde iş bulmak için zorluyor. Kimi mezunlar ise kendi işlerini yaparak hayatta tutunmaya çalışıyor. Böte bölümü bildiğiniz gibi 1998 yılında açılmış bir bölümdür ve amacı, ilk ve orta dereceli okullarda yer alan Bilgisayar derslerini verecek öğretmen yetiştirmektir. Geçen zaman içerisinde Bilgisayar Öğretmenleri’nin adı Bilişim Teknolojileri olarak değiştirilmiş ve seçmeli ders statüsüne yerleştirilmiştir. Haftalık ders saati de bir haftaya düşürülerek karne notu da ortadan kaldırılmıştır.

Daha önce blogumda yazmış olduğum Böte Bölümü Atamaları ve İş İmkânları başlıklı yazımda böte mezunu öğrencilerin hangi işlerde çalışabileceğinden bahsetmiştim. Böte bölümüne gidecek olan öğrencilere gerek rehber öğretmenler, gerekse bu konuda hiçbir bilgisi olmayan insanlar tarafından büyük telkinler verilerek bu bölüme gitmeleri şiddetle öneriliyor. Sebebi ise, böte mezunlarının özel sektörde çok kolay iş bulması ! Arkadaşlar evet doğru özel sektörde böte mezunlarına iş çok ama şöyle bir sıkıntı var? Böte mezunu 4 yıl boyunca kendini hangi konuda ne kadar geliştirdi? Bazı insanlar atıp tutmayı çok seviyorlar. Eğer bu yazıyı okuyup da böte bölümünü tercih edecek olan arkadaşlar varsa iki kere düşünsünler derim. Çünkü eğer kendinizi geliştirmez ve 4 yıl boyunca hiçbir şey yapmazsanız aç kalırsınız. Özel sektörde çalışmak o kadar kolay bir iş değil. Size iş verecek olan kişi sizden emin olun ilk olarak İngilizce isteyecektir. Hiç değilse orta seviyede İngilizce bilmeniz şart arkadaşlar. Gerek ilkokullarda gerekse üniversitelerde Böte bölümü yani Bilişim için oldukça geniş bir yatırım yapıldı.

Okullara bilgisayar laboratuarları kuruldu, üniversiteler de öğretmen yetiştirmek için bölümler açıldı. Ama şu an Böte mezunlarının atamaları ve iş bulmaları oldukça zor bir durum almış durumda. Bunları çözmek aslında çok zor değil. Böte’den mezun olduktan sonra eğer gerçek bir Böte’li olmak ve özel sektörde çalışmak istiyorsanız yapmanız gereken en önemli şey üniversite yıllardan çok çalışmak. Kendinizi İngilizce konusunda kesinlikle geliştrmelisiniz.

Alan olaraksa şu an için oldukça popüler olan AndroidSosyal MedyaDigital Pazarlama gibi konularda kendinizi geliştirdiğiniz taktirde iş bulmanız bir nebze daha kolay olacaktır. Ayrıca öğretim tasarımcısı, uzaktan eğitim uzmanı ve proje yönetimi konularında da kendinizi geliştirmeniz durumunda da kolay bir şekilde iş bulabileceğinizi düşünüyorum.

Bu yazıyı okuyan böte öğrencisi ya da böte mezunlarının da tavsiyelerini bekliyorum. Yorum formundan değerli görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.

KAYNAK:  http://celilbayer.blogspot.com/2012/11/bote-mezunlari-ve-sorunlari.html

13 Temmuz 2012 Cuma

Bilişim Teknolojileri Öğretmenliği Atama Sayıları

Excel 2010 üzerinde tablolarla uğraşırken konu olarak atama sayılarını kullandım. 2008-2011 yılları arası ilk atama kontenjanları ve sayıları. MEB ve çeşitli bloglardaki sayılar üzerinden hazırlanmış olup, hatalar, eksikler  olabilir.  Tabloları incelerken bunları göz önünde bulundurunuz.

bilişim teknolojileri öğretmenliği 2008-2011 atama taban puanlarıBilişim Teknolojileri Öğretmenliği İlk Atama Sayıları

Bilişim Teknolojileri kadrolu atama taban puanları yıllara göre değişimi

23 Ekim 2011 Pazar

22 ekim Bilişim Teknolojileri öğretmenleri eylemi

22 Ekim Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri eylemi

22 Ekim 2011 Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Eylemi
Bilişim Teknolojileri öğretmenleri sorunlarını burada yazmıştım. Bu kez zümremiz toplandı ve Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığı önünde bir eylem düzenlediler. Umarım Uygun bir düzenleme olur da, tekrar böyle durumlara gerek kalmaz.
Bunun yanında BilgisayarBilisim.Net üzerinde Bilişim Teknolojileri öğretmenleri derneği kurma çalışmaları var.

Bilgisayar Öğretmenlerinin Bilgisayarbilisim.net’te başlattıkları, dernek kurma çalışmalarından haberiniz var mı?

Geçenlerde Okan Bayülgen Muhabbet kralı programında atanamayan öğretmenleri konuk etti. Programa #bilisimdegelecekvar tagı ile bizde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sorunlarını gönderdik ve programda okundu.
http://tvarsivi.com/player.php?y=22&z=2011-10-21%2001:08:00 adresinde o bölümü izleyebilirsiniz.
Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri haberlerinden bu yazılık bu kadar. Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle mutlu kalın…

1 Eylül 2011 Perşembe

Bilişim Teknolojileri Dersi ve Öğretmenleri Hakkında Yanlış Bilinenler

Bu yazıyı yazmama sebep olanlar;
  1. Bilişim teknolojileri dersinin seçmeli yapılması ve saatlerinin düşürülmesi
  2. İlköğretim 1.kademede Bilişim Teknolojileri dersine, bilişim teknolojileri öğretmenleri yerine sınıf öğretmenlerinin girmesi
  3. 2010 dahil ve sonrasında bilişim teknolojileri öğretmeni alımlarının azaltılması
  4. Fatih projesinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin durumunun belirlenmemesi
  5. http://www.abbasguclu.com.tr/egitim/tablete_karsi_cikanlara_da_o_karsi_cikti.html linkindeki yazının “6.- İnşallah artık Bilgi Teknolojileri Öğretmenleri Kadrolarını da arttırırsınız :Cehaletin daniskası denir buna. Tablet kullanmak içim bilgisayar bilmeye luzum yoktur.Herhangibir öğretmen veya veli 10 dakikada öğretir. Ben 5 yaşındaki torunuma 15 dakikada öğrettim.” bölümü.
Öncelikle;
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunuyum. Eğitim Fakültesinde 4 yıllık lisans eğitimimi tamamladım. Aldığım bu eğitim süresince en çok eğitsel yazılım geliştirme, eğitsel içerik nasıl hazırlanır, bilgisayar destekli öğretim nedir, nasıl hazırlanır, hazırlanırken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir, uzaktan eğitim, web tabanlı bilgisayar destekli eğitim, paket programlarla bilgisayar destekli eğitim, bilgisayar destekli öğretimin faydaları zararları nelerdir vb. konularda eğitim aldım. Aldığım eğitimin içeriği format atmak, ya da okulda teknik servis görevi görmek, bilgisayar kullanması nasıl öğretilir gibi konular üzerinde değildi.
Bu konuyu açıklığa kavuşturduğumuza göre bir de şu konuyu açıklığa kavuşturalım;
Biz bilişim teknolojileri öğretmeni olmanın yanı sıra “EĞİTİM TEKNOLOGU”yuz. Yani Fatih projesinde üzerinde durulan derslerin etkileşimli olarak öğrenciye aktarılması kısmında etkileşimli olarak aktaracak olan yazılımları(programları) hazırlayacak nitelikli elemanlarız. Yani tek işimiz bilgisayar öğretmek ve tamir etmek değil.
Çok basit bir kaç sorum var bu noktada;
Tamam öğrencilerimiz kendi kendine ya da 10dk da bilgisayar kullanmayı öğrenebiliyorsa  PISA, ICT 2009 sonuçlarına göre neden OECD ülke ortalamalarının altındayız? (PISA ICT 2009 sonuçları ile ilgili ayrıntılı bilgi için : http://myozden.blogspot.com/2011/07/pisa-ict-2009-sonuclar-uzerine-gorusler.html adresine bakabilirsiniz)
Neden Öğretmenlerimizin neredeyse hepsi bilgisayar sertifikasına sahip olduğu halde hala bir yazılı sorusunu bilgisayarda hazırlama ve çıktı almayı gerçekleştiremiyor? Neden hala E-OKUL’a notları okulun bilişim teknolojileri öğretmenleri giriyor?
Fatih Projesi Bilgisayar destekli eğitim üzerine kurulduysa bu konunun uzmanları olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği mezunları proje dışında bırakılıyor? Okullardaki projenin takip ve yönetimini yapabilecek en nitelikli insanlar BÖTE mezunlarıyken neden kimse onları dinlemiyor?

12 Temmuz 2011 Salı

Tekrar Merhaba

Yazmayalı uzun zaman oldu. Bu zaman zarfında neler neler oldu. SSSSSS şeklinde uzan bir dizi sınavı atlattım. Değişik tercih dönemlerinden Technorati Etiketleri: bilişim teknolojileri,bilişim tekn.,bilişim,böte,btciler...
geçtim. 4 yıllık üniversite hayatımda çekmediğim kadar stres çektim. KPSS, ÜDS ve ALES’e teşekkür ediyorum buradan. 3-4 kez öğretmenlik tercihi yaptım. Hala beklemedeyim. Bakalım ne olacak.



Bu yılın en güzel yanı ise ücretli öğretmen olarak çalıştığım okul oldu. Ciddi anlamda tecrübe kazandım. Şunu iddia edebilirim ki öğretmenlik adına okulda hiçbir şey öğrenmemişiz. Onu yaşamak çok ayrı bir olay. Özellikle öğrenciler sizi de seviyorsa, daha bir neşeli geçiyor. En yaramazından, en sorumlusuna kadar hepsi çok tatlıydı ve şekillenmesi gereken bir hamurdu. Bir de evrak işleri bölümü var tabi. Sınıf rehber öğretmenliği ve kulüp rehber öğretmenliği de yaptım. Öğrenci öğretmen gibiydim.

Bilişim teknolojileri dersine genel bir değerlendirme yaparsam;

İlköğretim 6,7 ve 8. sınıf Bilişim Teknolojileri dersi seçmeli olarak veriliyor. Öğrencilerin ilk bakışta bilgisayar kullanmayı bildiğini sanabilirsiniz. Ben öyle sanmıştım. Ama bilmiyorlar. Hepsi çok iyi oyun oynuyor. Ama en basitinden bir araştırma ödevini flash disklerine kaydedemiyorlar. Bilgisayarda herhangi bir ödev hazırlayamıyorlar. Bunun sebebi derslerin seçmeli olması ve ders saatinin azaltılması tabi. Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin sorunları bunlar.

Bu yıl için yapılacak çok değerlendirme var, artık bir başka yazıya.

Bilişimle kalın…

6 Nisan 2010 Salı

Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi

Gençlik bu bir durmadı mı yerinde durmuyor işte! Bir de BÖTEliyiz ki tam yerinde!

Bu aralar ise Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi’ne elimden geldiğince destek vermeye devam ediyorum.

Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi olarak, ulusal bir konsey olma yolunda TÜM BÖTE bölümü bulunan üniversitelerden temsilcilerimizi arıyoruz. Bize bu konuda yardımı olabilecek ve BÖTE’ye gönül vermiş her üniversiteyi aramızda görmekten mutluluk duyarız. Temsilciler Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi Facebook grubundan ve botekonseyi@hotmail.com adresinden iletişime geçebilirler.

Facebook Grubu : http://www.facebook.com/group.php?gid=413690424675

İlk olarak Logo tasarlanması gerekliydi;

Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi Logosunu Tasarlıyor ;)

Bizler bir BÖTE Öğrencisi olarak, Konseyimizin Logosunu ortak bir karar ile belirlemek istedik.
Bizler bir BÖTE Öğrencisi olarak, Konseyimizin Logosunu BÖTE'li öğrenci arkadaşlarımızın tasarımları ile belirlemek istedik.
Bu kurulan Konseye, Logosundan başlayarak her adımında yanında olduğumuzu bilmesini istedik.
Bu yüzden 10 Nisan 2010 tarihine kadar, Ulusal BÖTE Öğrenci Konseyi'ne tasarladığımız Logoları botekonseyi@hotmail.com adresine gönderiyoruz.
11 Nisanda yapılacak olan her üniversiteden temsilcilerin katıldığı konsey toplantısında ise gelen Logolardan birisi oylama ile seçilecek.

Şimdiden Logo tasarımını gönderen her bir BÖTEliye teşekkürler. :)

Facebook Etkinlik Sayfası: http://www.facebook.com/event.php?eid=107919972573297

Sponsor

Ad

E-posta *

Mesaj *

Text Widget

Labels

Channels

Category 3

Güncel Teknoloji Blogu..

Labels

Sponsors

Post of the week

Find us on facebook

Son Yorumlar

https://www.facebook.com/seyitshnn

Partners

++Teknoloji Kalemim

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Channels

Labels

Channels

Channels

Popular Posts

Blog Arşivi

Followers

Blog Archive

Postagens populares

Sidebar One

Stats

Category 2

Category 3

Popular Posts

Join the Club