Jaguar’ın en yeni çevre dostu performans aracı konsepti “geleceğin sürdürülebilir performans otomobili” olmayı hedefliyor
C-X16 380 beygir gücünde kompresör beslemeli 3,0 litrelik bir V6 motor ve ayrıca kısa sürelerle 95 bg’ye kadar güç üretebilen, KERS’e bağlı, yüksek performanslı bir elektrikli motor içeriyor.
Otomobil 0’dan 100 km/s’ye 4,4 saniyeden kısa sürede çıkıyor ve 300 km/s azami hıza ulaşabiliyor.
C-X16 yeni nesil alüminyum XK platformu kullanılarak yapılmış, ama daha kısa bir dingil açıklığına sahip.
Aktarma organları yeni, öne monte edilmiş, kompresör beslemeli 3,0 litrelik bir V6 motoru temel alıyor. Bu motor 450 Nm tork üretiyor.
EU6 uyumlu bu motor ikinci nesil doğrudan enjeksiyon, daha yüksek bir sıkıştırma oranı ve altıncı nesil bir kompresör besleme barındırıyor.
Ayrıca Jaguar’ın yeni Twin Solenoid Starter durdurma-çalıştırma sistemine sahip olan motor ZF marka sekiz vitesli otomatik şanzımanın entegre elektrik motorlu yeni bir versiyonuna bağlı.
Gelecek yıl sonuna kadar, başka Jaguar Land Rover araçlarında kullanılması beklenen yeni motorun, her iki ucunda “bağımsız olarak dönen dengeleyici şaft ağırlıkları”ndan oluşan patentli bir sistem bulunuyor.
Bu sistem motorları küçültmenin getirdiği en önemli sorunlardan birinin, yani silindir sayısının azaltılması nedeniyle oluşan titreşimin önüne geçiyor.
C-X16 tam elektrikli modda 95 bg ve 235 Nm tork üreten elektrikli motoru kullanarak, koltukların arkasında bulunan küçük 1,6 kW-saat batarya paketinden enerji alarak, kısa mesafelerde 80 km/s’ye kadar hızda gidebiliyor.
Küçültülmüş motorun, elektrikli motor yardımının ve durdurma-başlatma sisteminin kombinasyonu sayesinde C-X16’nın CO2 emisyonları 165 gr/km ile sınırlı kalıyor. Jaguar aracın yakıt sarfiyatını 100 km’de 6,9 litre olarak açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder