Bilgisayar oyunları 70’li yılların sonlarında Space Invader’ın açtığı kapıdan eğlence dünyamıza girmeye başlamış, 90’lı yıllardaki bilgisayar ve grafik teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmelerin neticesinde de müthiş bir popülarite kazanarak, eğlence dünyasının vazgeçilmezi haline gelmişlerdir. Bunun sonucunda da oyunların pekçok kullanım alanı olduğunu söylemek mümkün. Tabii etkili ve doğru kullanılması koşuluyla. Günümüzde, okullardan askeriyeye iş dünyasından sağlığa kadar, daha birçok alanda kullanılmakta.
Bugün bilgisayar oyunları, potansiyel gücü nedeniyle pek çok ülkenin devlet politikalarına girmiş ve stratejikürün olarak kabul edilmiş durumda. Teknolojinin getirdiği kolaylıklar ve yenilikler, günümüz insanını hızla yeni birçağ olan oyunçağına itmekte.Üç boyutlu grafik desteği sayesinde gerçek dünyanın görselliğini ve realitesini aratmayan sanal dünyalar, artıkçoktan, saatlerimizi geçirdiğimiz, kendimizi gerçek yaşamdan soyutlayıp, içerisinde bulunmaktan büyük haz aldığımız yeni dünyamız oldu.
Bilgisayar oyunlarıüzerine yapılançalışmalar sonucunda, uygun bilgisayar oyunlarının,özellikleçocukların kişisel gelişimleri,öğrenme durumları, eleştirel düşünmeleri, yaratıcılıkları, kavramsalöğrenmeleri gibi birçok konuda olumlu etkiler oluşturduğu belirlenmiştir. 21. yüzyılda temel hedeflerden biri, yaşam boyuöğrenmenin gerçekleştirilmesidir. Bu noktadan hareketle, her yaş ve sektörden kişiye, eğlenereköğrenme imkânının yer ve zaman bağımlı olmadan sunulması ve teknolojinin tüm imkânlarını kullanarak sağlanacak etkinöğrenme ortamlarının yaratılması kritik birönem kazanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder