İtalya’nın Milano şehrinde Marco Camisani Calzolari isimli bir akademisyenin yaptığı araştırma sonuçlarına göre, Twitter’da insanları takibe alan hesapların yaklaşık yüzde 46’sı gerçek kişiler değil.
39 uluslararası markayı ve İtalyan markalarını inceleyen Calzolari, gerçek kişiler gibi Twitter hesabı yaratan şirketlerin de bu durumdan direkt olarak sorumlu tutulamayacaklarını, bu uygulamanın genelde PR şirketleri tarafından, şirketin bile haberi olmadan gerçekleştirildiğini belirtti.
Bu verilerin sonucu olarak, Calzori, takipçi sayısının popülarite göstergesi olmayabileceğinin anlaşıldığını da belirtti.
Bir kullanıcının insan olup olmadığını anlamak için ise şunlara dikkat edilebilir:
- Gerçek bir isim kullanıyor mu
- Kendisiyle ilgili profilinde detay paylaşmış mı
- Fotoğrafı var mı
- Farklı platformlarda (cep telefonu, bilgisayar, tablet gibi) hesabına giriyor mu
Kaynak: Hurriyet Teknoloji
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder