Web: http://www.teknoarsiv.net/

YAKINDA SİZİNLE

Blogger,Blogger Eklenti, Blogger Tema!


Gün

Saat

Dakika

Saniye

E-Bülten Aboneliği

E-Bültenimize Abone Olun Son Yazılar Mail Olarak size gelsin Yazılarımızı Kaçırmayın:

Copyright © Teknoloji Kalemim | Teknoloji Portalı | Türkçeleştirme http://teknolojikalemim.blogspot.com/

13 Eylül 2012 Perşembe

Bir girişimcilik hikayesi


Bir girişimcilik hikayesi

Kerimcan Görgüler genç bir girişimci, mimarlık mezunu Türkiye’de okudu. Milano’da mimarlık master’ı yapmış. Masterdan sonra Türkiye’ye dönerek, çocukluk hayali olan tekne üretimini yapmak için Bosfora Yatçılık firmasını kurup bu hayalini gerçekleştirmiş. Amerika’dan satın aldıkları tekneleri Türkiye’de üretmeye başlamışlar. Amerika’da 1920 ve 1930’larda üretilmiş gezi teknelerinin aynısını Türkiye’de üreten Kerimcan Görgüler’in teknelerinin tamamı el yapımı ve ahşap. Türkiye’de bu şekilde üretim yapan başka bir yat firması bulunmamakta. Tekne planları çok yüksek bedeller ödenerek alınıyor. Teknelerin üretimi aynen 1920 lerdeki gibi masif ağaçtan temin ediliyor. Bu ağaçlar buharla ısıtılıp, bükülüyor. Ağaçları alıp kestikten sonra 6 ay süreyle dinlendirip kurumasını beklemek gerekiyor. 

Tekneler tamamen el yapımı ve ahşap, yapımı 4 ay sürüyor. 3 model üretilen teknelerin özelliği, üstünde ahşap kaplamalarından sonra 26 kat vernik olması ve her kat elle atılıyor. Denizden dönünce tatlı su ile yıkamak gerekiyor. Bakımını iyi yaparsanız, çok uzun yıllar tekneyi kullanabilirsiniz. 4 usta 2 çırak yaklaşık 4 ay mesai harcayarak tekneyi yapıyorlar. Bu da yılda en fazla 4 tekne yapıldığını gösteriyor. Fizibilite açısından bu kadar personelle yılda 4 tekne yapımı ile karlılık sağlanıyor. Orta sınıf 7,80 m boyundaki teknede buzdolabından televizyona kadar her türlü konfor var. Türkiye’deki deniz ticareti yurt dışındaki ülkelere nazaran işçilik olarak çok üst düzeyde. Çok hızlı çalışan ve iyi işler çıkaran bir ülkeyiz. Ama Amerikadaki krizden dolayı son 3-4 yıldır dışarıdan çok fazla tekne gelmeye başlamış. Kriz sebebi ile şirketler teknelerini satmaya başladıkça, brokerlar yurt dışından Türkiye’ye tekne getirmeye başladılar. Dolayısı ile Türkiyedeki üreticinin iş gücü çok yüksek ölçüde kayba uğradı. Yunanistandaki krizle birlikte Yunanistan da tekne gelmeye başladı. Butik çalışma yaptıkları için Bosfora firma bu durımdan etkilenmiyor.

Kerimcan Görgüler’in ürettiği teknelerden Ambassador 26 modelini görüp, kendisinden girişimcilikmacerasını dinleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sponsor

Ad

E-posta *

Mesaj *

Text Widget

Labels

Channels

Category 3

Güncel Teknoloji Blogu..

Labels

Sponsors

Post of the week

Find us on facebook

Son Yorumlar

https://www.facebook.com/seyitshnn

Partners

++Teknoloji Kalemim

Pages

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Channels

Labels

Channels

Channels

Popular Posts

Blog Arşivi

Followers

Blog Archive

Postagens populares

Sidebar One

Stats

Category 2

Category 3

Popular Posts

Join the Club