Yazı boyunca üzerinde durduğumuz üzere SEO'nun amacı yeni müşteriler elde etmektir. Bu nedenle de SEO uzmanlarının görevi işletme web sitelerindeki hedeflenmiş trafiği arttırmaktır. Teknolojinin gelişmesiyle bu temel görev değişmese de görevin yerine getiriliş biçimleri, teknolojinin gelişimine ve kullanıcıların bu teknolojiyi benimsemesine olduğu kadar kullanıcıların gelişimine de bağlı olarak değişim gösterecektir. Bunun sebebi de sadece Google' ın değil bütün arama motorlarının dijital ortamdaki bütün bilgileri belirleyip indexlemeye çalışması sonucu aramaların da karmaşıklaşmasıdır.
Bu durumda, aşağıdaki alanlarda farklı gelişmelerin yaşanması muhtemeldir:
- Audio ve video gibi multimedya içeriklerinin indexlenmesi
- Örümceklerin belirli bazı formatların dışına çıkmış tarama kapasiteleri (Google bunu bazı durumlarda yapıyor)
- Flash ve AJAX tabanlı içeriğin çıkarılıp incelenmesi
- Yerel arama
- Mobil aramaların genel talebe de bağlı olarak baskın hale gelmesi
Ancak, böyle basit bir model oldukça masraflıydı da. Spammer' lar sayfalarını anahtar kelimelerle doldurarak bu anahtar kelime algoritmalarının zayıflığından istifade etmek ve aynı zamanda bunun kullanıcı deneyimine zarar vermemesi için anahtar kelimeleri görünmez hale getirmek amacıyla çeşitli taktikler kullanmaya başladılar.
Bu tutum da arama motorlarında ilk sırada yer alanların aslında o konumu en çok hak edenler değil de algoritmaları en iyi şekilde anlayıp yanıltıcı taktikler uygulayabilenler olmasına sebep oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder