Columbia Business School ve University of Pittshburg’ün yaptığı ortak çalışma sosyal ağ kullanımınındaki artışın kullanıcıların vücut kitle endeksini bozduğunu ve kredi kartı borçlarını da arttırdığını ortaya koydu.
Tüketici davranışları üzerine uzmanlaşan Consumer Research dergisinin Haziran 2013 sayısında çıkacak olan araştırmanın kamuoyuna açıklanan "özet" (abstract) bölümüne göreFacebook ’taki arkadaşlarını sıkça takip eden kullanıcıların anlık olarak özgüveninin arttığı gözlenirken, bu artış kullanıcının özdenetimini azalmasına ve sosyal ağ kullanımı sıklaştıkça vücut kitle endeksi ve kredi kartı borçlarının artmasına yolaçıyor.
'VAZGEÇİLEMEZ'
Araştırmacılar, bu sonuçların kullanıcılarda saşırtıcı bir şekilde 5 dakika Facebook’ta gezindikten sonra ortaya çıkmaya başladığına dikkat çekerken, sosyal ağ kullanım sıklığı ile sağlıklı/sağlıksız yemekseçimi ve kişisel finasal durumda yaşanan değişim gibi farklı değişkenlerin etkileşimini inceleyen araştırmacılardan Andrew Stephen ve Katz Fellow, "Bu değişkenler arasında çok ciddi bağlantılar olduğu sonucuna vardık. Görünen o ki, sosyal ağ kullanımından klişilerin fizyolojik olarak etkilenmeleri de çok uzun bir süre geçmesini gerektirmiyor" dedi. 5 farklı araştırmadan çıkan ayrıntılı sonuçlara bağlı olarak sosyal ağ kullanımından tamamen vazgeçilemeyeceğini belirten araştırmacılar , yalnızca potansiyel olumsuz sonuçların farkına varılması açısından yaptıkları araştırmanın önemli olduğuna dikkat çektiler.
Tüketici davranışları üzerine uzmanlaşan Consumer Research dergisinin Haziran 2013 sayısında çıkacak olan araştırmanın kamuoyuna açıklanan "özet" (abstract) bölümüne göre
'VAZGEÇİLEMEZ'
Araştırmacılar, bu sonuçların kullanıcılarda saşırtıcı bir şekilde 5 dakika Facebook’ta gezindikten sonra ortaya çıkmaya başladığına dikkat çekerken, sosyal ağ kullanım sıklığı ile sağlıklı/sağlıksız yemek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder