Kullanıcıların hobilerini iş fırsatına çevirerek ürettiği içeriğin sayısı ve popülerliği oranında gelir elde etmesine imkan tanıyan Youtube İş Ortaklığı Programı, Türkiye’de hayata geçiyor.
Dünyayı video içerik ile birbirine bağlayan en önemli adres olarak konumlanan YouTube, kullanıcılara kendi içeriklerini üretme imkanının bir adım ötesine geçerek kendi girişim modellerini oluşturabilecekleri YouTube İş Ortaklığı Programı’nı (YouTube Partnership Program) Türkiye’de de hayata geçiyor. Türk kullanıcılar için yeni bir gelir modeli platformu yaratan YouTube online dünyada yeni girişim modelleri sunarak Internet ekonomisinin büyümesine katkı sağlamayı hedefliyor.
“Türkiye’den başarı hikayeleri bekliyoruz”
Google Türkiye ofisinde 3 Mayıs 2013, Cuma günü düzenlenen basın buluşmasında Youtube İş Ortaklığı Programı konusunda bilgi veren YouTube EMEA Bölgesi İş Ortağı Geliştirme Operasyonları Birimi Kıdemli Stratejisti Christoph Poropatits, konu hakkındaki görüşlerini şu sözlerle dile getirdi:
“YouTube’un 1 Ekim 2012’de Türkçe içerik desteği vermeye başlaması Türk kullanıcıların deneyimini geliştirmeye yönelik adımlarımızın ilkini temsil ediyordu. Bugün de, Türkiye’deki içerik geliştiricilerin, girişimcilerin ve ilgili iş kollarının YouTube platformunun avantajlarından daha fazla faydalanmasına katkı sağlayacak YouTube İş Ortaklığı Programı’nı duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Türk kullanıcıların online dünyadaki aktifliği ve trendleri yakından takip ettiği gerçeğinden hareketle, Türkiye’den çok yaratıcı ve ilginç başarı hikayeleri çıkacağına, iş ortaklığı programımızın her ölçekteki içerik üreticisinin dünyaya açılmasına ve ülkenin ekonomik gelişmesini destekleyecek bir platform olacağına inanıyoruz.”
“Hobiyi iş fırsatına dönüştürüyor”
İş ortaklarının YouTube’un yaşam kaynağı olduğunun altını çizen Christoph Poropatits, bu yıl gelecek kuşağın içerik üreticileri olduğuna inandıkları YouTube İş Ortakları’na yoğun şekilde yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtti. Geleceğin yıldızlarının ve yapım şirketlerinin YouTube’da yer alacağını ve artık keşfedilmek için ‘ne yaptığının değil kimi tanıdığının’ önemli olduğu devrin kapandığını söyleyen Poropatis, şöyle devam etti:
“İlgi çekici içerik her yerden gelebilir, biz de YouTube olarak insanlara gerekli platform ve araçları sunarak daha büyük işlerin gerçekleşmesini ve büyük izleyici kitlelerinin oluşmasını destekliyoruz. İş ortaklarımıza başka hiçbir dağıtım platformunda olmayan yaratıcılık ve herhangi bir yapım takvimi veya içerik yönlendirmesine bağlı kalmama özgürlüğü sağlıyoruz. Her geçen gün daha fazla kişinin YouTube’u yalnızca hobi değil aynı zamanda bir iş platformu olarak görmesini istiyoruz.”
YouTube İş Ortaklığı Programı nasıl işliyor?
Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir on-line eğitim içerikli dokümanı tamamlaması ve ortaklık anlaşmasını kabul etmesi gerekiyor. Daha sonra ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği videolarını seçiyor. YouTube, bu videoların içinde veya yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google AdSense hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor. Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait oluyor. Ortaklar işin sadece başarılı içerik üretimi tarafına yoğunlaşırken, YouTube da içeriğin dağıtımı ve gelire dönüştürülme bölümünü üstleniyor.
Ortağın kazancı, gelir kazanımı için kullanıma sunduğu videoların sayısına ve popülerliğine bağlı olarak değişiyor. Düzenli olarak 1 milyondan fazla kez izlenen video üreten ortaklar ayda bir kaç bin Euro kazanabiliyor.
YouTube iş ortaklarının başarılı olması için her geçen gün artan oranda eğitim ve kaynak desteği sağlıyor. Bunlar arasında Londra’daki YouTube Creator alanı (space), YouTube NextUp ve Creator Academy gibi programların yanı sıra YouTube Creator Playbook, Creator Hub ve Creator Channel yer alıyor.
“Türkiye’den başarı hikayeleri bekliyoruz”
Google Türkiye ofisinde 3 Mayıs 2013, Cuma günü düzenlenen basın buluşmasında Youtube İş Ortaklığı Programı konusunda bilgi veren YouTube EMEA Bölgesi İş Ortağı Geliştirme Operasyonları Birimi Kıdemli Stratejisti Christoph Poropatits, konu hakkındaki görüşlerini şu sözlerle dile getirdi:
“YouTube’un 1 Ekim 2012’de Türkçe içerik desteği vermeye başlaması Türk kullanıcıların deneyimini geliştirmeye yönelik adımlarımızın ilkini temsil ediyordu. Bugün de, Türkiye’deki içerik geliştiricilerin, girişimcilerin ve ilgili iş kollarının YouTube platformunun avantajlarından daha fazla faydalanmasına katkı sağlayacak YouTube İş Ortaklığı Programı’nı duyurmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Türk kullanıcıların online dünyadaki aktifliği ve trendleri yakından takip ettiği gerçeğinden hareketle, Türkiye’den çok yaratıcı ve ilginç başarı hikayeleri çıkacağına, iş ortaklığı programımızın her ölçekteki içerik üreticisinin dünyaya açılmasına ve ülkenin ekonomik gelişmesini destekleyecek bir platform olacağına inanıyoruz.”
“Hobiyi iş fırsatına dönüştürüyor”
İş ortaklarının YouTube’un yaşam kaynağı olduğunun altını çizen Christoph Poropatits, bu yıl gelecek kuşağın içerik üreticileri olduğuna inandıkları YouTube İş Ortakları’na yoğun şekilde yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtti. Geleceğin yıldızlarının ve yapım şirketlerinin YouTube’da yer alacağını ve artık keşfedilmek için ‘ne yaptığının değil kimi tanıdığının’ önemli olduğu devrin kapandığını söyleyen Poropatis, şöyle devam etti:
“İlgi çekici içerik her yerden gelebilir, biz de YouTube olarak insanlara gerekli platform ve araçları sunarak daha büyük işlerin gerçekleşmesini ve büyük izleyici kitlelerinin oluşmasını destekliyoruz. İş ortaklarımıza başka hiçbir dağıtım platformunda olmayan yaratıcılık ve herhangi bir yapım takvimi veya içerik yönlendirmesine bağlı kalmama özgürlüğü sağlıyoruz. Her geçen gün daha fazla kişinin YouTube’u yalnızca hobi değil aynı zamanda bir iş platformu olarak görmesini istiyoruz.”
YouTube İş Ortaklığı Programı nasıl işliyor?
Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir on-line eğitim içerikli dokümanı tamamlaması ve ortaklık anlaşmasını kabul etmesi gerekiyor. Daha sonra ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği videolarını seçiyor. YouTube, bu videoların içinde veya yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google AdSense hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor. Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait oluyor. Ortaklar işin sadece başarılı içerik üretimi tarafına yoğunlaşırken, YouTube da içeriğin dağıtımı ve gelire dönüştürülme bölümünü üstleniyor.
Ortağın kazancı, gelir kazanımı için kullanıma sunduğu videoların sayısına ve popülerliğine bağlı olarak değişiyor. Düzenli olarak 1 milyondan fazla kez izlenen video üreten ortaklar ayda bir kaç bin Euro kazanabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder