Sony'nin PlayStation 4'ü ile Microsoft'un Xbox One'ı arasındaki en önemli başlıklardan birisi olan donanım savaşı, kağıt üstünde de olsa şimdilik Sony'nin avantajlı olduğunu söylüyor. İki konsol da AMD tarafından üretilen işlemcilere sahipler. Nitekim PS4, 1152 GPU çekirdeğine sahip ve 1.84 teraflop'luk güç üretebiliyorken, Xbox One 768 GPU çekirdeği ile en fazla 1.23 teraflop'a kadar çıkabiliyor. Bu verilere bakıldığı zamana, GPU performansı söz konusu olduğunda PS4'ün, Xbox One'a şimdiden üstünlük sağladığını görüyoruz. Peki, bu rakamlar pratikte de fark yaratıyor mu?
Teoride iki katlık bir performans gücüne işaret eden GPU bilgilerinin, pratikte büyük fark yaratmayacağını düşünen birçok donanım ve yazılım uzmanın açıklamalarını, Eurogamer'ın "Digital Foundry" takımının testi takip etti. Direkt olarak siteden yayınlanan rapora göre, ekip, tıpkı PS4 ve Xbox One'ın GPU sistemine sahip olan iki donanımı, PC üzerinde birleştirdi ve ortaya çıkan sistemleri zorlu bir test altına aldı. İki donanım üzerinde birçok farklı benchmark testi açıldı. Sonuç mu? Uzun süren testlerin ardından, PS4'ün daha yüksek frame rate'e sahip olduğu gözlemlendi ama aradaki fark hiçbir şekilde iddia edildiği üzere yüzde 50 gibi bir boyuta çıkmadı.
İşlemi daha da detaylandırmak isteyen Digital Foundry ekibi, son olarak yeni jenerasyon konsolların mantığına en yakın yapım olan Crysis 3 ile iki makineyi teste aldılar. Oyun her iki cihazda da 1080p görüntü çözünürlüğünde rahat bir şekilde çalışırken, PS4 donanımına sahip olan sistem, Xbox One'a 19.3 frame rate fark attı... Pek tabi bu, iki konsolun da kendi özel mimarisi olmadan, sadece GPU'ları baz alınarak, PC üzerinden yapılmış bir test. Ekibin de dile getirdiği gibi, iki konsol arasındaki performans farkını şimdiden söylemek imkansız ama en azından GPU'larına bakarak, birinin diğerinden iki kat daha hızlı çalışacağını söylemenin ne kadar saçma olduğu ortada. Öyle görünüyor ki yapılan testler sonucunda aradaki fark çok az olacak zira oyunların, konsollara göre üretileceğini de unutmamak lazım.
Teoride iki katlık bir performans gücüne işaret eden GPU bilgilerinin, pratikte büyük fark yaratmayacağını düşünen birçok donanım ve yazılım uzmanın açıklamalarını, Eurogamer'ın "Digital Foundry" takımının testi takip etti. Direkt olarak siteden yayınlanan rapora göre, ekip, tıpkı PS4 ve Xbox One'ın GPU sistemine sahip olan iki donanımı, PC üzerinde birleştirdi ve ortaya çıkan sistemleri zorlu bir test altına aldı. İki donanım üzerinde birçok farklı benchmark testi açıldı. Sonuç mu? Uzun süren testlerin ardından, PS4'ün daha yüksek frame rate'e sahip olduğu gözlemlendi ama aradaki fark hiçbir şekilde iddia edildiği üzere yüzde 50 gibi bir boyuta çıkmadı.
İşlemi daha da detaylandırmak isteyen Digital Foundry ekibi, son olarak yeni jenerasyon konsolların mantığına en yakın yapım olan Crysis 3 ile iki makineyi teste aldılar. Oyun her iki cihazda da 1080p görüntü çözünürlüğünde rahat bir şekilde çalışırken, PS4 donanımına sahip olan sistem, Xbox One'a 19.3 frame rate fark attı... Pek tabi bu, iki konsolun da kendi özel mimarisi olmadan, sadece GPU'ları baz alınarak, PC üzerinden yapılmış bir test. Ekibin de dile getirdiği gibi, iki konsol arasındaki performans farkını şimdiden söylemek imkansız ama en azından GPU'larına bakarak, birinin diğerinden iki kat daha hızlı çalışacağını söylemenin ne kadar saçma olduğu ortada. Öyle görünüyor ki yapılan testler sonucunda aradaki fark çok az olacak zira oyunların, konsollara göre üretileceğini de unutmamak lazım.
alıntı: chip.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder