Daha önce de belirttiğim gibi kurumsal web siteleri, firmaların kendilerini ifade ettiği, varsa
ürettikleri ürünlerin tanıtımlarını yaptıkları, tüketici ile iletişim halinde olabildikleri alanlardır.
E-Ticaret sitelerini mağaza ya da mağazalar zincir olarak nitelendirirsek, kurumsal siteleri bu mağazaların ana ofisi, ya da yazıhanesi gibi değerlendirmek daha akla yatkın bir anlatım biçimi olsa gerek...
Aslında kurumsal site kavramını oldukça geniş bir çerçeve kapsamında tutmakta fayda var.
Çünkü kurumsal siteleri sadece belli özelliklere sahip ticari kurumlar için değil, aynı zamanda okul, devlet, kamu kurumları ve hatta orduya ait siteler için de kullanabiliriz. Özellikle holdinglerin siteleri içerisinde barındırdıkları bir çok kurum olduğundan genel olarak kurumsal site
tanımına en yatkın oluşumlardır.
Çukurova Holding’in kurumsal sitesi sözedilen hemen her özelliği taşıyor |
Kurumsal siteler cümlesindeki ayrışmanın özü ise o sitede bir ürün ya da hizmet satılmadığı, ancak o ürün ve hizmeti üreten kurumlar hakkında bilgi verici platformlar olmasıdır. Bu noktada iki işi aynı anda yapan oluşumlar olduğu gerçeğini de göz ardı etmeden, bunların istisnai durumlar olduğunun altını çizmek gerekir. Yani hem ürettiği malı internet üzerinden
satan hem de o markayı üreten firmalar hakkında bilgi sahibi olabileceğiniz sitelere de rastlamanız mümkündür. Tanımı bu şekilde yaptıktan sonra kurumsal siteler için yapılacak ara yüz çalışmalarında hangi tercih ve eğilimlerde bulunmak daha sonuca yönelik olur birlikte inceleyelim.
“İnternet ekonomisi insanlar, şirketler ve küresel bazda ülkeler için görülmemiş büyüme fırsatları yaratmaya devam ediyor.” John Chambers - CEO Cisco Systems
Erdem Holding’in kurumsal sitesi ne yazık ki çağın oldukça gerisinde kalmış, | acilen yenilenmeli.. |
Ana Sayfa Oluşturma
Sitenin ana sayfasında yer alacak bilgilerin ve içeriğin mutlaka doğru şekilde konumlanması gerekir. İçeriğin homojen olarak yayılmış olması, firma hakkında ilk bilgilerini almak üzere olan kullanıcının aklını karıştırmadan, kolay anlaşılır bir şekilde sunulmalıdır.
Kolay anlaşılabilir bir navigasyon, kullanıcıların sitede bulmak istedikleri için iyi bir başlangıç noktası oluşturmalıdır.
Marka Bilinci Oluşturma
Kurumsal siteler, ait oldukları kurumun imajını web üzerine taşıyan platformlardır. Bir markanın öncelikle logosunun akılda kalıcı olması gerekir. Markanın görsel iletişimini oluşturacak
diğer unsurların da (Fotoğraf, tipografik yapı v.b) logosu ile bir bütünlük içerisinde yine akılda kalıcı olması beklenir. Tüketici ya da kullanıcılar daha sonra gerek internet üzerinde, gerekse farklı mecralarda bu elementlerden biriyle karşılaştığında, hiç düşünmeye gerek kalmadan, görsel algıları ile rastladıkları görsel unsurun o markaya ait olduğunu anlamalıdırlar.
Bu algıyı yaratmak için gerek renk, gerekse tipografik çalışmalara önem vermeli, aynı zamanda firmanın kurumsal kimliğinde yer alan; şekil, maskot ve figürler için özel çalışmalar
yapılmalıdır.
Pizza Hut “Pizza Kulübesi” demektir, kırmızı şapka
olarak algıladığımız görsel, kulübesi’nin çatısı
olmasına rağmen nerede görsek aklımıza Pizza Hut
ve pizza gelir.
Aramanın Önemi
Eğer kurumsal site bir kaç sayfadan oluşan siteler değil de geniş içeriklere sahip büyük bir site ise mutlaka arama özelliği eklenmelidir. Karmaşık ve dolu bir içerik arasında kullanıcının dilediği bilgiye ulaşması, şüphesiz en önemli unsurlardan biridir. Aramada yer alacak autocomplete (Otomatik tamamlama) özelliğinin faydalarını ilerleyen bölümlerde
inceliyor olacağız.
İletişim Bilgileri
Bir kurumsal sitenin en önemli detaylarından biri, firmanın iletişim bilgilerine kolayca ulaşımdır.
Otomatik olarak kullanıcı mesajını ileten bir alan, açık adres, kroki, harita, telefon numaraları, e-posta bilgileri bu alanın en etkin şekilde kullanımını sağlar. Özellikle bu bölüme eklenecek Google haritalarının akıllı telefon kullanıcıları için önemli bir ayrıntı olacağını
unutmamak gerekir.
E-Bülten Üyeliği
Eğer üzerinde çalışılan kurumsal sitegeniş bir kitleye hitap eden ve güncel haber ve duyurulara sıkça yer veren bir kuruma aitse, E-Bülten üyeliği de siteye entegre edilerek, kullanıcıların düzenli olarak bilgilendirilmesi sağlanabilir. E-Ticaret sitelerinde ise, E-Bülten birer
pazarlama aracı olarak kabul edilirler. Bu amaçla daha fazla E-Bülten üyesi kazanmak için, abone olanlara ufak armağanlar, hediye çekleri ve ya kupon kodları vermek mantıklı bir yöntemdir.
Hasan Yalçın'ın Modern Web Tasarımı İsimli E-Kitabından Alıntıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder