Windows'da yavaş, Linux'da daha hızlı!
Windows'da Linux'da olduğundan daha yavaş çalışan bu oyun, Microsoft'un canını oldukça sıkacak gibi!
Zeynel A. Öztürk
Valve Software'in Linux'da çalışmak üzere port ettiği Left 4 Dead 2'nin Linux'da, Windows'da olduğundan daha hızlı çalıştığı anlaşıldı.
Valve'ın Linux takımının raporuna göre oyun Ubuntu 12.04'de 315fps ile çalışıyor. Oyunun Windows sürümü ise aynı sistem konfigürasyonunda sadece 270.6fps sağlayabiliyor.
Valve takımı oyunu Linux'a ilk port ettiklerinde oyun, 6fps'de adeta sürünüyormuş. Anack Linux çekirdeğinden ve video sürücülerinden faydalanacak şekilde geliştirilen oyun kodu, onu oynanabilir bir hıza ulaştırmış. Valve geliştiricilerinin beklemediği ise, oyunda OpenGL kullanılması ile sağlanan yüksek performans artışı olmuş.
Left 4 Dead 2'nin Windows sürümü, Microsoft'un kendi tescilli 3D grafik API'si olan Direct3D'yi kullanıyor. Geliştiriciler, Linux sürümünden ödünç alınan OpenGL koduyla oyunun yeni bir Windows sürümünü oluşturduklarında, bu sürüm de 305fps ile Direct3D sürümünden hızlı çalışmış.
Valve, oyunun OpenGL sürümünün Windows'da neden daha yavaş çalıştığını incelediğini ve Direct3D sürümünün performansını geliştirmek üzere çalıştığını söylüyor.
Windows 8 için "bir yıkım olacak" diyen Valve kurucularından Gabe Newell'in sözünün ardından yaşanan bu gelişme, Microsoft için pek de iyi bir haber değil. Newell, şu an Steam yoluyla sunulan 2.500 oyunun Linux'da çalışmasını istiyor.
Windows'da yavaş, Linux'da daha hızlı! - Haberler - CHIP OnlineValve'ın Linux takımının raporuna göre oyun Ubuntu 12.04'de 315fps ile çalışıyor. Oyunun Windows sürümü ise aynı sistem konfigürasyonunda sadece 270.6fps sağlayabiliyor.
Valve takımı oyunu Linux'a ilk port ettiklerinde oyun, 6fps'de adeta sürünüyormuş. Anack Linux çekirdeğinden ve video sürücülerinden faydalanacak şekilde geliştirilen oyun kodu, onu oynanabilir bir hıza ulaştırmış. Valve geliştiricilerinin beklemediği ise, oyunda OpenGL kullanılması ile sağlanan yüksek performans artışı olmuş.
Left 4 Dead 2'nin Windows sürümü, Microsoft'un kendi tescilli 3D grafik API'si olan Direct3D'yi kullanıyor. Geliştiriciler, Linux sürümünden ödünç alınan OpenGL koduyla oyunun yeni bir Windows sürümünü oluşturduklarında, bu sürüm de 305fps ile Direct3D sürümünden hızlı çalışmış.
Valve, oyunun OpenGL sürümünün Windows'da neden daha yavaş çalıştığını incelediğini ve Direct3D sürümünün performansını geliştirmek üzere çalıştığını söylüyor.
Windows 8 için "bir yıkım olacak" diyen Valve kurucularından Gabe Newell'in sözünün ardından yaşanan bu gelişme, Microsoft için pek de iyi bir haber değil. Newell, şu an Steam yoluyla sunulan 2.500 oyunun Linux'da çalışmasını istiyor.
alıntı:chip.com.tr
sonunda oyunlarını ubuntu ile daha çok satacaklarını anladılar...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder